ICT Architect levert services gebruik makend van vier stappen

Wij zijn actief in dynamische en complexe omgevingen, en dit voor zowel
 nationale als internationale bedrijven.
 Daarbij analyseren wij uw behoeften, ontwerpen wij een optimaal design en nemen u het hele uitbestedingsproces uit handen. Zo kan u goed onderbouwde keuzes maken, gebruik makend van een minimum aan eigen resources.

  • Stap 1: Analyse van uw business needs

    Kadert uw zoektocht in een reorganisatie of een groot project? Of moet u door een acuut probleem uw communicatie opnieuw bekijken? In elk geval vertrekken wij van uw dagelijkse behoeften.
    We gaan haarfijn na hoe u communiceert en wat uw pijnpunten zijn. En we luisteren naar uw business drivers. Die vertalen we in een geoptimaliseerd netwerk. Meer redundancy? Disaster Recovery? Bereikbaarheid? Datacenter? Consolidatie van uw serverpark? Uw business needs bepalen alles.

    Resultaat fase één: We tekenen het meest optimale communicatieplan aan de hand van uw reële noden. U krijgt op dit ogenblik ook al een raming van het totaalbudget van uw project.

  • Stap 2: Design, opstellen en opvolgen van een Request For Proposal (RFP)

    We stellen uw nieuwe communicatieplan haarfijn visueel voor. Dat schema is de ruggengraat van het hele project.
 Tegelijk inventariseren we de prioriteiten en de criteria waaraan uw nieuwe oplossing moet voldoen: betrouwbaarheid, schaalbaarheid, service, prijs, … Die eisen verwerken we in een balanced scorecard. Zo kunt u straks objectief de juiste partner te selecteren.
 ICT Architect verwerkt het geheel in een RFP (Request for Porposal) en stuurt dat naar de door u geselecteerde partners. Op basis van hun antwoorden maken we samen met u een shortlist op. En dan nodigen we, samen met u, de geselecteerde partners uit op een vraag-en-antwoordsessie.

    Resultaat fase twee: Een goed doordachte RFP, gecreëerd op basis van uw behoeften, levert een shortlist van maximaal drie providers op. Na een finaal interview kunt u dan heel gericht uw definitieve keuze maken.

  • Stap 3: Onderhandelen en afsluiten van uw nieuwe overeenkomst

    We vragen alle geselecteerde partners een best and final offer op te maken. De Balanced Scorecard wordt hieraan aangepast. Tijdens de evaluatiemeeting wordt de Balanced Scorecard en het evaluatie rapport doorgenomen, om een finale partner te kunnen selecteren. Daaropvolgend kunnen de negotiaties starten, gebaseerd op de finale configuratie. Samen met u, zal ICT Architect technische, juridische en financiële pijnpunten weg werken,  en zorgen voor een goed, sluitend contract.

    Resultaat fase drie: Uw nieuwe telecommunicatiecontract is precies afgestemd op uw business needs. En dit gedetailleerde traject kostte u nauwelijks resources.

  • Stap 4: Service en accountmanagement

    Meteen na het ondertekenen van uw contract, start ons gedegen account management, waarin uw belangen centraal staan.
    Meer dan waarschijnlijk zullen uw behoeften evolueren. En om uw netwerk optimaal te houden, heeft u flexibel meedenkende leveranciers nodig. Precies daarom gaan we proactief tewerk. We herevalueren jaarlijks uw behoeften en de oplossing van uw leverancier en passen aan waar nodig tijdens de hele duur van het contract.

    Resultaat fase vier: Uw telecommunicatie blijft optimaal zonder dat u tijd en geld verliest aan voortdurende opvolging. Zo vermijdt u ook dure verrassingen in de toekomst.

Partners

    • Proximus
    • Telenet
    • Destiny
    • Colt
    • GGT
    • Verizon
    • Masergy
    • Eurofiber
    • Numericable
    • Datacenter Luxembourg